best place to buy Misoprostol online? Tema: Nestalna ljubav – o krhkosti ljudskih odnosa
Umjetnička organizacija Studio Artless otvara natječaj za prijavu radova za 17. Festival prvih. Radovi na temu: Nestalna ljubav – o krhkosti ljudskih odnosa mogu biti izvedeni u bilo kojem mediju, pod uvjetom da autor u tome mediju radi po prvi put. Natječaj je otvoren do 23. kolovoza 2019. Prijave s opisom rada, kratkom biografijom autora i kontaktom pošaljite na festivalprvih@gmail.com. Festival prvih održat će se u KNAPu – Centru kulture na Peščenici, od 14. do 19. listopada 2019.
Nestalna ljubav – o krhkosti ljudskih odnosa
Ljubav je na prvom programu našeg lokalnog radija
Ljubav je na naslovnoj strani naših magazina i novina
Ljubav večeras igra u svim gradskim kinima
Mi slušamo i pjevamo i ne ljubimo nikoga.
Radio ljubav, grupa Film, 1981.
Nema gotovo nijedne aktivnosti, ili pothvata, koji, kao ljubav, započinju s tako velikim nadama i očekivanjima, a koji se ipak tako redovito izjalovljuju.
Erich Fromm
U Hrvatskom enciklopedijskom rječniku (Novi liber, 2013.) na stranici 820. nalazi se odrednica buy cenforce uk nestal/an prid. 1. promjenjiv, smjenjiv, privremen, opr. stalan 2. arh. nesiguran, a
u Rječniku hrvatskoga jezika (Vladimir Anić, Novi liber, Zagreb, 1991.), na stranici 318. : ljubav ž (instr. jd ljubavi/ljubavlju) 1. osjećaj strastvene privrženosti, duhovna i/ili spolna privlačnost jednog bića prema drugome 2. meton. ljubljena osoba 3. jaki osjećaj privrženosti što ga jedni za druge osjećaju članovi iste obitelji, ili iste zajednice [majčinska ~] 4. jaka sklonost prema čemu [ ~ prema poslu, ~ prema domovini ].
Za središnju temu 17. Festivala prvih inspiriraju teze i razmišljanja poljsko-britanskog sociologa i teoretičara Zygmunta Baumana (1925. -2017.) te britanskog sociologa Anthonyja Giddensa koji s različitih analitičkih pozicija razmatraju međuljudske, osobito ljubavne odnose. Uočavajući suvremene tendencije Bauman današnje društveno okruženje označava metaforom tekuće modernosti, koja obilježava stalnu promjenu u svim sferama društva, a osobito u međuljudskim odnosima. U prikazu Baumanove knjige Liquid love/ On the fragility of human bonds, (Nestalna ljubav – o krhkosti ljudskih veza, 2003., prikaz knjige u Socijalna ekologija, Vol.2 no. 13, 2004.) sociolog Krunoslav Nikodem kaže kako se u knjizi govori o pojedincu „bez veza“, bez povezanosti s drugim ljudima: „Bez postojanih veza, građani „nestalnog modernog društva“ osuđeni su na povezivanje s drugima kako god znaju, bez ikakvog jamstva da će te veze potrajati…poželjno je da povezivanje s drugima bude što slabije kako bi se uspostavljene veze jednostavnije mogle prekinuti kada se društvene okolnosti promijene.“
Ili, Baumanovim riječima: „u nestalnom, modernom životnom okruženju ljudske veze su možda najčešća, najaktualnija, najupečatljivija i najproblematičnija otjelotvorenja ambivalentnosti“. Mi želimo sigurnost, postojanost i trajnost, dok se, istovremeno, ne želimo dugoročno obvezivati. Spone u ljubavnim odnosima među ljudima postaju sve slabije, nestalnije i nesigurnije: „…spone i partnerski odnosi obično se doživljavaju i tretiraju kao ono što treba konzumirati, a ne proizvesti; podliježu istim kriterijima procjene kao i svi ostali predmeti konzumacije. Na potrošačkom tržištu, tobože trajni proizvodi u pravilu se nude na „probni rok“: obećava se povrat novca ako kupac ne bude posve zadovoljan.“ Virtualne ljubavne veze bez stvarnog fizičkog kontakta, daju mogućnost prekida jednim klikom tipkovnice, bez posebnih obrazloženja.
Dominantnost ekonomske sfere i njezina odvojenost od političke, etičke i kulturne, dovodi do toga da sve ostalo postaje manje važno. Razgradnjom čvrstih smjernica i pravila tradicionalnog društva pojedinac je ostavljen da se samostalno snalazi i izgrađuje: „Udaljenost i nedostupnost strukture sustava, zajedno s nestrukturiranim, fluidnim stanjem neposrednog okruženja životne politike korjenito mijenjaju to stanje i traže da iznova razmotrimo stare pojmove od kojih su se gradili njegovi narativi. Poput zombija, ti pojmovi su danas istovremeno i mrtvi i živi.“ (Tekuća modernost, Pelago, 2011.)
U raspravi o transformaciji intimnosti u aspektima spolnosti, ljubavi i erotici, britanski sociolog Anthony Giddens međuljudske partnerske odnose promatra kroz drugačiju prizmu. Smatra kako su procesi demokratizacije odnosa (sloboda i jednakost) između pojedinaca u javnoj sferi doveli do promjena u partnerskim odnosima. Tradicionalna romantična ljubav pretpostavljala je povezanost temeljenu na obvezi, dužnosti i ekonomskoj ovisnosti „dok nas smrt ne rastavi“. Modernu ljubav odlikuje prolaznost i fleksibilnost bez trajnije povezanosti, iako može biti dublje intimna, temeljena na bliskosti i emocijama, traje dok zadovoljava oba partnera i nije isključivo monogamna.
Ova razmišljanja i postavke biti će polazne točke s kojih ćemo pokrenuti mogućnost istraživačkog, stvaralačkog i kritičkog umjetničkog odgovora, te kreativno razmatranje suvremenih ljubavnih odnosa. Kako umjetnička imaginacija reagira na postavljene teze? Jesu li one točne i koliko? Postoje li autori, umjetnici i teoretičari koji misle drugačije i imaju specifična osobna iskustva? Kroz ovaj natječaj pozivamo stvaratelje na kreativni proces oblikovanja radova vezanih uz temu u različitim medijima.
Festival prvih pokrenuo je multimedijalni umjetnik Željko Zorica (1957. – 2013.),2003., postavivši ga kao smotru dostignuća stvaratelja različitih umjetničkih i neumjetničkih profila. Odabirući radove debitanata, prve u nekom mediju, želio je „omogućiti inicijacijski trenutak onima koji dolaze“, a vične umjetničkom izričaju „umjetnike i druge koji su već tu“ želio je „prisiliti/privoljeti da se usude napustiti profesionalno i zanatski sređene manirističke dvorce svojeg javnog nastupa“.
Studio Artless oblikuje program festivala s umjetničkim radovima u različitim medijima, diskurzivnim programom povezanim s temom, te umjetničke radionice za participativno sudjelovanje ciljane publike u stvaralačkom oblikovanju novih umjetničkih radova i djela.
Program 17. Festivala prvih izvest ćemo u partnerstvu s Centrom kulture na Peščenici – KNAPom, Ivanićgradska 41a, te po potrebi drugim dionicima u kulturi grada.
—————————————————————————
PROGRAM 17. FESTIVALA PRVIH
Centar KNAP, Ivanićgradska 41a
od 14. do 19. listopada 2019.
Tema: nestalna ljubav – o krhkosti ljudskih odnosa
Ponedjeljak 14.10.2019.
Galerija Događanja
19.15
otvaranje festivala i izložbe radova Birtić, Boban, Jurković, Lukić, Nerat, Rihnovski, Šimunović, Šegović
19.30
projekcija filma: Ines Jokoš: Izlazite li vanka?, 2019., 29′,38”
20.00
predavanje Harudin Hromadžić: Nestalna ljubav
21.00
slatki performans: Pino Ivančić: :„… Čo ko – moj Čikolatinu… „
Utorak 15.10. 2019.
Koncertna dvorana centra KNAP, Ivanićgradska 41a
20.00
projekcija filma Barbare Vekarić: Nitko nije savršen – Mouth of Thruth
21.00
performans Petra Brnardić: Do you love me?
Srijeda 16.10.2019.
20.00
Predstava Preokret ili kraj
Četvrtak 17.10.2019.
Galerija Događanja
18.30 – 20.30
RADIONICA s Lanom Bobić: Kako komuniciramo – kratki tečaj nenasilne komunikacije
21.00
izvedba car je gol: car je gol u galeriji događanja (Mary May, Nataša Radušić, Ema Crnić, Nebojša Stijačić, Marko Meštrović, Stanislav Habjan)
Petak 18.10.2019.
Galerija Događanja
20.00
Poetska večer s Hrvojem Jurićem
Subota 19.10.2019.
Koncertna dvorana centra KNAP, Ivanićgradska 41a
11.00 – 13.00
Radionica plesa s Romanom Soldo (5 ritmova)